Streetdance

Streetdance is dans op muziek van nu met bewegingen van nu. Het is een stoere, moderne en losse dansstijl die past bij de huidige gangbare muziekstromen. Veel herkenbare hits van het moment worden gebruikt.

Het wordt gegeven aan kinderen vanaf 6 jaar en ouder. Kinderen jonger dan 6 kunnen eventueel in overleg en na beoordeling van de leiding deelnemen. In de streetdance lessen wordt gewerkt aan de beweeglijkheid, creativiteit, uitstraling en presentatie. Het verhoogd het lichamelijk bewustzijn, zorgt voor een betere coördinatie, lenigheid en conditie. Daarbij versterkt het het zelfvertrouwen en het eigenbeeld.  Iedere les start met een warming up, waarna elke week wordt gewerkt aan een ‘choreo’ op muziek. Stap voor stap neemt de dansjuf je mee in de verschillende danspassen en combinaties van bewegingen. Zo is het voor iedereen goed te volgen.

Elke dansseizoen doen de groepen mee met 2 dansshows: We Can Dance! En Dance2Demo.

Er zijn ook selectiegroepen dans. Voor deze selecties wordt je uitgekozen door de leiding. De selectiegroepen dansen, naast de ‘gewone’ dansles nog 1 keer extra in de week. Deze les is verplicht naast de selectie-lessen.

Jaarlijks doen ze mee aan verschillende wedstrijden in het land.

Kidsdance

Vanaf september 2017 wordt er gestart met kidsdance voor groep 1 en 2 van de basisschool. Deze lessen zijn voor jongens en meisjes bedoeld. Tijdens kidsdance staat bewegen op muziek centraal. Op leuke, herkenbare muziek worden verschillende bewegingen ‘ontdekt’ en mogen kinderen vooral zelf ook hun eigen beweging volgen.

De lessen vinden plaats in het gymlokaal van de BWB school en start direct na schooltijd op maandag om 14.00 uur.

Juf Mirthe haalt de kinderen op bij de klas en dan lopen ze samen naar het gymlokaal. Kinderen die naar de naschoolse opvang – Drieluik - gaan, worden na de les opgehaald door leiding van Drieluik.

Duodans is sinds een aantal jaren razend populair. En ja, zoals het woord het al zegt; je danst in duo's.

Da's extra spannend, maar daardoor ook des te uitdagender.

De choreografie maak je (grotendeels) zelf. Trainen doe je in de les, onder leiding van juf Esmee.

In een uur duodans oefenen een aantal duo's. Zo leer je ook weer van elkaar.

En wie weet wordt je zo wel goed genoeg voor de wedstrijden.

Durf jij?