Sporten tijdens Corona-tijd

Hallo allemaal!

Yes, we gaan weer beginnen! A.s. woensdag 6 mei gaan we – voor de jeugd -  weer starten met de lessen van de Gymvereniging Dalen. We doen dat uiteraard volledig volgens de regels van RIVM en het Drents Sportprotocol, dus buiten! Ook heeft afstemming met de gemeente Coevorden plaatsgevonden.

Je zult begrijpen dat buiten lessen nogal wat aanpassingen en organisatie vraagt. Daarom sturen we je deze mail met daarin alle informatie die je nodig hebt.

Het lesrooster is aangepast. De lessen zijn korter én er zit tijd tussen de lessen om iedereen veilig te laten vertrekken en komen.

Een aantal groepen zijn gesplitst omdat ze anders té groot zijn om ons aan de gestelde regels te houden.

Groepsapps!

De leiding zal er voor zorgen dat er voor alle groepen een groepsapp komt. Voor veel groepen is dat nu al het geval, maar voor de gymgroepen nog niet. Wees hier zelf ook alert op en meld je als dat binnen een paar dagen nog niet geregeld is! Deze groepsapp voorziet in snelle, relevante informatie en is in deze situatie de meest makkelijke manier van communiceren op korte termijn.

Slecht weer?

De lessen kunnen alleen doorgaan als het goed weer is. Hierover zullen we communiceren via de groepsapps. En ja, dat kan soms om het laatste moment zijn. Hou dit zelf goed in de gaten!

Locaties

Omdat we buiten gaan sporten (binnen mag nog niet) hebben we alternatieve locaties gevonden waar we gaan gymmen, turnen en dansen.  Zie hiervoor onderstaande schema:

Gym en turnen

IJsbaan – achter Sporthal

Oude Dalerveensestraat.

Aanrijden (brengen/halen) ook via de Oude Dalerveensestraat en NIET via de parkeerplaats van de sporthal.

‘KISS & RIDE’ ; dus afzetten en doorrijden als kinderen gebracht worden. Kinderen lopen zelf het veld op; daar is leiding aanwezig.

Dans

Terrein ‘t Kleine Veld

Adres is Noordwijk 49A

Je moet het ‘t Kleine Veld oprijden en dan direct, eerste weg rechts  – verharde terrein achter het pand van Sensor Development International (voormalig Meppelink-Westerhof)

‘KISS & RIDE’ ; dus afzetten en doorrijden als kinderen gebracht worden.

Kidsdans

Roezemoes – BWB school

Pleintje voor de Roezemoes (schoolplein)

‘KISS & RIDE’ ; dus afzetten en doorrijden als kinderen gebracht worden.

Faciliteiten

Op de locaties is helaas niets beschikbaar; geen wc’s, geen douche/ kranen, geen omkleed mogelijkheid  etc.

M.a.w; kinderen moeten in sportkleding/makkelijk zittende kleren naar de les komen, van te voren naar het toilet, handen wassen en zelf een bidon water meenemen!

Komt niet te vroeg; op locatie wachten is nu niet handig. Ná de les direct vertrekken en naar huis!

Leiding

Onze leiding is goed geïnstrueerd hoe de richtlijnen van het RIVM te hanteren. Ook is er per groep een extra assistent aanwezig om een oogje in het zeil te houden en te helpen alles in goed banen te leiden voor, tijdens en na de les.

Daarnaast zorgt de vereniging voor zaken als een EHBO doos, desinfectie materiaal, afzetten van terreinen etc.

Heeft u tips? We horen het graag.

Hartelijke groet en tot snel!

Leiding en bestuur GV Dalen